
NOVINKY
Ako homeopatickú chuťovku si prežite prípad slimáka, aj keď to nie je morský slimák, patrí samozrejme medzi mäkkýše.
HELIX ASPERSA – Slimák južanský (CZ: Hlemýžď kropenatý)
Počas dňa je často neaktívny alebo spí. Vtiahne sa pritom celý do ulity. Chýba mu operculum (viečko, pokrievka). Preto sa nedokáže celkom uzavrieť. Počas hibernácie stiahne sa do ulity a pomocou sekrétov (lebo nemá to viečko) vytvorí membranózne, čiastočne vápenaté septum, ktoré sa nazýva diafragma. Takto sa uzavrie vo vnútri.
Slová špecifické pre záhradného slimáka:
Bežná patológia:
Bolesti bedrového kĺbu – pálivé, ZHOR v noci, ZLEP pohybom
Prípad HELIX ASPERSA, slimák:
Žena, hnedé vlasy, hnedé oči, vlasy po plecia, žltý sveter:
Fyzický problém: bolesť kĺbov, najmä v noci
P: Nedokážem opätovať útok...
Chcem sa schúliť do klbka, a povedať: choďte preč!
Fyzicky: Oba kĺby ma bolia, pália, najmä v noci
Počas DŇA CHODíM BEZ problémov
REP: Zlep chôdzou
P: Rada vyhoviem , snažím sa, aby boli šťastní, robím to, čo chcú / toto je to prvé, čo o sebe hovorí
Nechcem robiť veci, kt. by nahnevali ľudí, myslím, že som zbabelá
Nemám silu vzdorovať ľuďom = zvieracia téma
Nemám rada hádky
H: Čo pri hádke cítite?
GESTO : akoby sa chcela schúliť do seba
Vôjdem sama do seba a ja potom nedokážem rozprávať
Chcem byť sama vo svojej guli, IDEM DO SEBA, typické pre mäkkýše
Ulitník
Si nosí svoj dom so sebou, biologicky
GESTO : ukazuje strechu nad hlavou
Manžel a dcéra sú dominantní, ja nie
Ja len chcem, aby išli preč, keď sa cítim zle
Keď kričia, v mojom vnútri všetko umrie, neviem to vyjadriť, onemiem, prestanem rozprávať
Musia ma naozaj vyprovokovať, moja mama mi povedala, že som stratila len 2x v živote trpezlivosť
GESTÁ: kryje si hlavu oboma rukami
Toto gesto je pre mňa bezpečie, akoby som bola zakuklená
Idem do seba, schúlim sa...= TYPICKÉ PRE ULITNÍKY, SLIMÁKY
NECHAJTE MA, CHCEM BYŤ SAMA, GESTÁ: UKAZUJE AKO JE SCHÚLENÁ S RUKAMI NA HLAVE
Som same v sebe, nie som si vedomá, čo sa deje
Analýza:
Zvieracie, témy, všeobecne:
Chrániť sa
Niekto je dominantný
Vďaka....sa cítim bezpečnejšie
Mäkkýš, témy:
Idem do seba, chcem byť v guli, v bubline, zablokovať ludí, všetko mŕtve ide dovnútra, kukla, chcem byť sama v sebe, ale nie som tam, nie som videná, nie som súčasťou ničoho, čo prebieha, chcem sa stiahnuť zo všetkého, čo okolo mna prebieha
Ulitník, témy:
Nemý, nie som dominantný, nedokážem rozprávať, nechajte ma tak, ist sama do seba, stocit sa, len chodte preč, chcem sa stočit do klbka, je to pekné, malé, úzke
P: Niekedy sa mi sníva ( automaticky preskočila z imaginácie do stavu sna) : mala som sen, cítila som sa ako Alica v ríši divov, bola som v malej krabici, stále GESTÁ s rukami, ktorými uzaviera niečo, necítim klaustrofóbiu, je mi tam v tej krabici dobre, toto je typické, je tam malý priestor, ale mne sa tam páči
Mám také sny, akoby boli rôzne dimenzie, ja som veľmi maličká a všetci ostatní sú veľmi veľkí
MILÉ A MALÉ, toto je ULITNÍKY dobré
UlitníK povie:
som vo veľmi malej krabici, je mi tam dobre
som veľmi malá,
som šťastný v mojej malej krabičke, je malá, ale príjemná a pekná
pálivé bolesti, zhor v noci a lepšie pohybom
HELIX ASPERSA, slimák
Plaché malé zviera, keď cíti, že prichádzame, stiahne sa do ulity, a tým povie, choď preč!
Typická bolesť bedrového kĺbu, pálivá, zhor v noci, zlep pohybom
KO o 2 týždne neskôr:
Dali ste mi niečo, cítim sa po tom asertívnejšia, bolesti sa zlep, ešte sú, ale viac cvičím, pálenie je oveľa menšie, som pokojnejšia.
Seghalova metóda v homeopatickej praxi.
7.-9. októbra 2016 sme sa (vyše stovky homeopatov) stretli na seminári v Bratislave s charizmatickým doktorom Yogeshom Sehgalom z Indie. Dr. Sehgal je známy tzv. Sehgalovou metódou, ktorú vypracovali a zdokonalili doktorovci Sehgalovci, otec a dvaja synovia. Tým, že homeopatický doktor v Indii má denne desiatky a desiatky pacientov, ktorým musí podať správny homeopatický liek,vypracovali metódu odberu prípadu len na základe rubrík MYSLI. Pri odbere, ktorý trvá maximálne 5-10 minút podľa správania sa pacienta vie presne určiť správny liek. Naučil nás, ako využívať inteligenciu homeopata a vytiahnuť si od pacienta len tie pocity, ktoré potrebujeme na určenie správneho lieku.
Každá choroba naruší fungovanie človeka, zmení jeho správanie sa. A presne tieto zmenené pocity sú jadrom odberu, pracujeme len s prejavmi pacienta, ktoré sú prítomné, prevládajúce. Pracujeme a posudzujeme len psychický stav človeka, nepracujeme s ničím iným, neanalyzujeme minerálnu, rastlinnú, či živočíšnu ríšu. Repertorizačná rubrika MYSEĽ nám má slúžiť k pochopeniu pacienta, jeho konania, správania sa. Myseľ samotná je ťažká na pochopenie, a preto je potrebné v repertóriu myseľ študovať dopodrobna a zamýšľať sa nad jednotlivými rubrikami, prečo sú z hľadiska Materia Medica zaradené tam, kde sú. Prešiel s nami praktické problémy v homeopatickej praxi, naučil nás, ako si dávať pozor na zveličovanie problémov, ktoré pacient opisuje a ako nepadnúť do emočnej pasce pri odbere, aj ako nájsť cestičku z labyrintu, keď pacient vynecháva veľa príznakov, bez ktorých sa nevieme pohnúť ďalej, ako odhaliť a najmä presne zadeliť a rozlúsknuť bludy pacienta, ako sa vyznať v skutočných či falošných pocitoch...
Za všetky prípady, ktoré sme rozoberali na videozáznamoch do najmenších detailov a následne aj pomocou repertorizačných rubrík uvediem jeden:
DIEŤA, chlapec, obraz lieku ARS:
Matka: dieťa nechce jesť, všetko odmieta, vydáva vrešťavé zvuky, po 2 lyžičkách jedla začne vykrikovať, že viac nechce, stále je chorý, ná upchatý nos a tečie mu z očí
Dr. Sehgal: nechce to vziať do úst, alebo to nechce prehltnúť?
Matka: neviem, zje niečo, len keď mu dáme novú hračku, keď mu dáme starú, nič nezje
Dr. Sehgal: ako dlho sa hrá s hračkou?
Matka: 5-6 minút, vždy musíme urobiť niečo nové, stále potrebuje niečo nové ak toto nemá, vrieska, chce byť nosený, chce chodiť von, ukazuje pritom na dvere, von tiež strieda miesta, musíme sa s ním hrať obaja rodičia, ak jeden z nás odíde, začne plakať, ak dostane inú vec, ako tú, čo chcel, odhodí ju toto bol celý odber a malý chlapec dostal liek
Kontrola po 2 dňoch:
Matka: nemá žiadne zdravotné problémy, začal sám jesť, ľahko prijíma jedlo, môže ostať sám, prestal byť agresívny, je kľudný
Hlavné repertorizačné rubriky:
-----zlosť z protirečenia
-znamená, že čokoľvek chce, musí dostať a musí to dostať aj spôsobom, ako to on chce
-----nosený chce byť neustále
-znamená, chce nové hračky, chce pohyb, chce ísť von
-----nosený chce byť rýchlo
-Dr. Sehgal si všimol, že chlapca upokojujú rýchle gestá jeho otca
-----upokojený, keď je nosený
Kľúčové symptómy:
musí dostať to, čo chce
zlosť, keď ho nútia jesť
búchanie hlavou o niečo (sebapoškodzovanie, aby dosiahol svoje)
Seminár nebol len nabitý vedomosťami ale musím oceniť aj obrovský, priam profesionálny herecký výkon indického homeopata, ktorý za pomoci Dr. Vladimíra Petróciho nám verne zahral situačnú scénku ku každému prednášanému lieku. Ak si niekto nezapamätal atmosféru lieku z videozáznamu, tak si ju určite zapamätal z jeho scénok.
Každý štvrťrok bude Dr. Sehgal cez skype k dispozícii všetkým účastníkom jeho seminára a dúfame, že o cca rok sa s ním budeme môcť stretnúť opäť osobne.
Liptovský Mikuláš, 12.10.2016
Sofia